Actualitat

Divendres, 5 febrer 2021

La majoria d’usuaris ja reserva cita ‘on line’ per a realitzar tràmits a Almassora

Suposa el 57,5%, amb 4.316 sol·licituds telemàtiques des de la seua implantació al setembre

El Servei d'Informació i Atenció Ciutadana (SIAC) de l'Ajuntament d'Almassora ja canalitza la major part de les cites prèvies a través del registre telemàtic que ofereix des de setembre de 2020. D'aquesta manera, de les 7.500 consultes presencials ateses en l'últim quadrimestre de l'any, el veïnat va realitzar 4.316 sol·licituds a través de la pàgina web o l'aplicació mòbil municipal. La xifra suposa un 57,54% del volum total de registres.

Així es desprén del balanç facilitat pel departament que gestiona l'edil Javier Mollà i que ha suposat un canvi en la rutina de treball a conseqüència de la pandèmia sanitària. De fet, l'apartat de cita prèvia és una de les eines activades des del consistori per a evitar al màxim els desplaçaments presencials amb l'objectiu d'evitar possibles contagis entre la ciutadania.

Les persones interessades a realitzar la seua reserva de cita telemàtica poden utilitzar qualsevol dispositiu tecnològic i accedir a la secció ‘Serveis’ a través de la pàgina web de l'Ajuntament o l'APP sense haver de cridar al consistori o acudir presencialment. La ciutadania pot veure els dies i hores que queden lliures en el SIAC i triar la data que més s'adapte a la seua disponibilitat. Una vegada en el consistori, l'usuari escaneja el codi QR del seu dispositiu en una màquina situada en la recepció i la confirma amb l'empleat corresponent.

Al marge dels 4.316 veïns que van usar aquesta fórmula de reserva en els últims 81 dies laborables de 2020, 3.184 van acudir sense cita a la planta baixa de l'Ajuntament i 570 persones que van reservar atenció presencial no van acudir a la seua trobada amb el personal del SIAC en el dia i l'hora convinguts.

“Des que vam tornar del confinament el personal del SIAC ha sigut un exemple en el desenvolupament de les seues tasques que, amb totes les mesures de seguretat necessàries, no ha deixat d'atendre en un dels moments més complicats”, ha declarat l'edil. De fet, el SIAC ha protegit personal i veïnat en desdoblegar els punts d'atenció per a respectar l'aforament i garantir els grups bambolla de treballadors.

A més, el servei de reserva telemàtica se suma a la possibilitat de pagar rebuts des de casa per a evitar desplaçaments i amb l'objectiu afegit de reduir el consum de paper en favor de l'administració electrònica. En la mateixa línia, el departament fa una crida a persones interessades a participar en la pròxima convocatòria d'ajudes vinculades a la COVID perquè sol·liciten cita prèvia i obtinguen el seu certificat digital.