Almassora dissenya un Gastromercat en l'edifici municipal per a potenciar el comerç amb 1,4 milions
Almassora ha sol·licitat al Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme una subvenció per a modernitzar el Mercat Municipal i els seus voltants amb una inversió d'1.455.583 euros. L'actuació més potent és la conversió de l'edifici municipal de la plaça d'Espanya en Gastromercat amb l'objectiu de garantir l'ocupació de tots els llocs de venda i promoure el comerç local. El consistori opta a una subvenció del 80% dels fons Next Generation, mentre que el 20% restant part de recursos municipals.
L'actuació inclourà la unificació de parades, col·locació de persianes en els llocs interiors, grans tendals d'ombra per a les terrasses del Gastromercat i el mercat no sedentari, la reubicació de l'ascensor d'accés al pàrquing, nous conductes d'extracció de fums per a augmentar l'oferta gastronòmica, més lluminàries eficients i nous banys. Segons figura en la memòria de la subvenció, els treballs de millora començaran al juny de 2023 i acabaran al març de 2024.
A més de les obres, aquest projecte té un marcat caràcter modernitzador quant al concepte de compra actual. Per aquest motiu, la transformació digital inclou una web de les parades del mercat amb un sistema de venda ‘en línia’ i telefònica i el desenvolupament d'una APP perquè les parades del propi edifici, els restaurants i els comerços més pròxims introduïsquen els seus productes sobrants a un preu més reduït per a evitar el desaprofitament de menjar.
La iniciativa persegueix també la fidelització de la clientela més jove per a evitar el tancament de les parades del mercat de 1934 i garantir la pervivència dels establiments tradicionals. Per a això, el consistori preveu instal·lar taquilles refrigerants perquè els compradors recullen les seues comandes en el propi Mercat Municipal i situarà punts de càrrega de vehicles elèctrics en el pàrquing per a atraure a nous usuaris fins a la zona.
Packs de productes locals o ecològics, experiències de desdejuni saludable en el mercat o bons per a canviar en el comerç local per a persones que utilitzen punts nets intel·ligents formen part d'una iniciativa integral de reconversió del comerç. En aquest projecte figura també una nova imatge corporativa i gràfica per a posar en valor el recinte i, per extensió, la zona comercial de voltant.
“És un projecte que atén la realitat i a les noves necessitats: rescata la importància del comerç de proximitat, fomenta el quilòmetre zero, inclou l'apartat gastronòmic que tant de valor adquireix en aquests dies, atrau a la joventut i suposa un recolzament per a revitalitzar l'edifici i el seu entorn des de la sostenibilitat”, en paraules de l'alcaldessa, Merche Galí.