Dijous, febrer 16, 2017 - 12:00
Almassora aconsegueix el període mitjà de pagament més baix dels últims anys en liquidar en menys de 22 dies
És la millor dada obtinguda des de 2014, quan el consistori va començar a registrar els terminis de liquidació

El període mitjà de pagament de l'Ajuntament d'Almassora durant l'últim trimestre de 2016 va ser de 21,98 dies. Aquesta xifra és la més baixa aconseguida fins avui pel consistori des que van començar a realitzar-se els registres del termini mitjà de liquidació en 2014 i suposa que ho proveïdors municipals cobren més de vuit dies abans del límit legalment establit.

“Les dades dels últims trimestres de cada any sempre són les més baixes, ja que el tancament de l'exercici obliga a accelerar el procés”, ha explicat l'edil d'Hisenda, Roger Beltrán. No obstant açò, el regidor assegura que la dada és “excepcional” i que els bons resultats atenen al “ferm compromís de l'equip de govern amb el manteniment d'una gestió econòmica equilibrada i eficient” i a la “inestimable col·laboració de tots els treballadors de l'Ajuntament que operen com a gestors i que contribueixen al fet que els pagaments es realitzen en temps rècord”.

Així doncs, la dada del quart trimestre del passat any és significativament inferior a la següent millor dada obtinguda pel consistori en el mateix període de 2014, quan el termini mitjà de pagament va ser de 23,33 dies. Cal destacar que en aquell moment les xifres de la gestió de la residència municipal de la tercera edat no estaven incloses en aquest recompte, un fet que va fer que el resultat baixara considerablement. Així mateix, el número obtingut en el tercer trimestre de 2016 és rellevant, ja que l'Ajuntament d'Almassora va mantenir un termini mitjà de 23,59 dies per a les liquidacions.

Per al regidor d'Hisenda, la introducció de la factura electrònica té gran rellevància en la reducció dels terminis de pagament. “El nombre de factures electròniques presentades pels proveïdors al llarg de l'exercici de 2016 es va triplicar respecte a l'any anterior”, ha detallat Beltrán, qui recorda que el procediment és ja obligatori per a totes les societats anómimas i limitades que facturen al consistori.

Així doncs, el consistori va tramitar el passat exercici 2.502 factures mitjançant la modalitat electrònica, enfront de les 810 gestionades en 2015. D'aquesta manera, les obligacions de pagament presentades presencialment van passar de 2.559 a 983, un descens que permet agilitzar els tràmits, estalviar costos administratius i reduir la despesa de paper. 

dl dm dc dj dv ds dg
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
31
 
 
 

Formulari de cerca

Site developed with Drupal